tisdag 11 augusti 2015

dygn 56

Idag var det stora baddagen! 


Madame



Ernst.
 Efter badet var de aningen trötta

 Baddag är det samma som flyttdag. Ja det har redan gått 8 veckor. För mej har tiden gått fort, men jag tror att Madames matte tycker tiden var lite lång. Madames matte har varit med tidigt på denna resan, tror det var redan ungefär 3 veckor efter parningen, och vi var knappt ens säkra på att det fanns valpar. Men det var det, än om jag var osäker många gånger, valparna var väldigt lugna i  Sweas magen precis de första 3-4 veckorna.  Men riktigt så lugna är det inte nu.
Ernsts matte o husse träffade vi första gången när de små var 3 veckor, och jag tror inte att de har tyckt tiden gått fortare, det är nog bara jag som tyckt det.
Så nu idag började nästa del av valparnas resa, det ska bli så kul att följa dessa 2. JA ni ska inte tro att ni slipper undan, jag kommer och kollar er när ni ska gå valpkurs.  Dom har gjort det lätt för mej och valt samma kurs! 
Det blir spännande att se hur de kommer att utvecklas, Swea och Beppes små underverk. Jag tycker Swea har varit en duktig mamma, hållt valparna  mätta och rena, valplådan  har varit ren och fin, och hon har uppfostrat sin små väl ( med lite hjälp av Soya och även pyttelite hjälp av mormor Candy). Det finns inget finare att se än en tik uppfostrar sin små, jag lär mej mycket av att studera mina tikar.   



Vi fuskade lite, för igår hade jag hjälp av Lotta att ta 8-veckorsbilder, TACK snälla Lotta och TACK Anki, Susanne och Eva för besöket. Anki är valparnas mormorsmors uppfödare, med kennelnamnet Bright Dream's. Det är så kul att visa upp våra valpar för de alla och höra vad de tycker om våra underverk.

Ernst  som i fredags vägde 3500g

Madame, hon vägde i fredags 3700g


   Våra fina små ungar jag är så nöjd med de små.

  
Dags för Madame att åka.  ( Stackars husse, får vatten i nacken)

Lite bättre väder när det var Ernsts tur att åka hem


LYCKA TILL!!  ERNST O MADAME !
 Det har varit en härlig tid med er här hos.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar